2014: De Brabantsche Zuivelindustrie

Algemeen Thema 2014: Krantenkoppen

Bij het thema van de 57ste Brabantsedag richten we ons op “Krantenkoppen”. Krantenkoppen gevolgd door een artikel. Krantenkoppen die de aandacht op een gebeurtenis of mening willen vestigen. Ze willen de lezer prikkelen. Achter een kop in de krant zit altijd een gebeurtenis, een opvatting, een politiek standpunt en soms een ‘manipulatief’ doel, bijvoorbeeld om de bevolking rustig te houden respectievelijk in opstand te laten komen.

Uitgangspunt is een bestaande krantenkop mét bijbehorend artikel. De strekking
van de krantenkop en het artikel dienen als inspiratiebron voor het ontwerp.

Rooie Hoek Thema 2014: De Brabantsche Zuivelindustrie – Centralisatie wint veld

Ontwerp: Dennis Verhees, Martijn van Bree en René Kuijten

krantenartikel 001b

De samenwerking van twee afzonderlijke fabrieken leidt tot één moderne stoomzuivelfabriek met vernieuwende technieken, een hoger werkritme en resultaatverhoging.

De Rooie Hoek zal dit jaar de samenvoeging van de Fabrieken van Beek en Donk en Lieshout weergeven. In de uitbeelding zijn twee losse fabrieken te zien waar op ouderwetse wijze in een langzaam ritme in de zuivelfabriek gewerkt wordt. Deze fabrieken gaan samen en vormen een nieuwe fabriek: De Eendracht. Het werkritme zal omhoog gaan en samen met moderne technieken zal dit leiden tot productverhoging.

01concept_500

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.